| 2015-03-28
Mielos seserys,
iandien susirinkome iame Karmelii vienuolyne, ioje kontempliacijos oazje ir ms Šv. Mergels buveinje, vsti v. Jzaus Teress, kuri buvo ypatinga Dievikosios Iminties numyltin, 500-j gimimo metini.
Šioje ventje kartu su visais ventosios snumis ir dukromis ir visa Dievo tauta norime garbinti Dievikj Imint.
Jzaus Teres, lyg upelis, vedantis altinio link, spindesys, vedantis viesos link. Nes Jos viesa yra Kristus, iminties mokytojas, gyvoji knyga, kurioje atrado ties; tai ta dangikoji viesa, Iminties Dvasia, kuri j kviet kalbti jos lpomis ir vadovauti jos plunksnai.
Vienykims savo balsais t aminj dievikojo gailestingumo lovinimo giesm, dkodami Dievui, kuris yra pati Imintis.
Man teikia ypating diaugsm galimyb vsti ias tiesas btent Karmelii vienuolyne, kuris mums yra kaip vidin ir viesi pilis, tokia, kokia turi bti teisiojo siela, kurioje Dievas randa sau namus. Kiekvienas Karmelis, kaip norjo v. Teres, turi bti Dievikojo miesto paveikslas, su savo vartais ir statiniais, Avinlio viesos apviestas.
Šveniame i Eucharistij tikdami, kaip mus mok ventasis popieius Jonas Paulius II, kad ventoji Jzaus Teres yra gyva ir iandien jos balsas skamba Banyioje.
Jubiliejini met ventimas Ispanijoje ir visame pasaulyje patvirtina iuos odius.
Šventoji Teres buvo pripainta Banyios Daktare, nes savo ratuose sugebjo ireikti dvasinio gyvenimo slpinius ir iaikinti juos kitiems, kalbdama i savo irdies gausos. Malonu skaityti jos ratus dl jos spontaniko stiliaus, kuris visai nepanaus teologin traktat, bet panaus gyv pokalb su moterimi, pilna Dievo, liudijania, kaip sutiko Diev visuose savo gyvenimo keliuose, kaip ji bendradarbiavo su Dievu steigdama Karmelius, kurie tapo intensyvaus dvasinio gyvenimo centrais.
Kaip mus moko apatalas Paulius Laike romieiams, nurodydamas ios ventosios dvasin vaisingum, kad visa jos doktrina kilo i Šventosios Dvasios suformuotos irdies. Ji pati kalba apie jos dvasini kvpim jg ir j gelm; ji ities kalba apie dsavimus, kaip sako ventasis Paulius: „Dvasia ateina pagalb ms silpnumui, <...> utaria mus neisakomais atodsiais“ (Rom 8, 26–27). „Igelbti viltyje“, mes dejuojame Dievo akivaizdoje.
Šis „dvasinis“ gyvenimas giliausia io termino prasme vienija ventj Teres su trimis dievikaisiais Asmenimis ir tai geriausiai suprantame skaitydami Laik romieiams, kuriame apatalas kalba apie Dievo Dvasi, kuri meldiasi mumyse neisakomais atodsiais.
Kaip mus moko Šventoji Motina, per ms mald, jeigu ji yra autentika ir krikionika malda, mumyse paiuose Dievas turi veikti savja Dvasia.
Tikroji malda nra mogikosios iminties odiai, mogikoji imon. Tai yra Šventosios Dvasios veikimas mumyse, kuri nori siskverbti ms bt, visa perkeisdama kelti mus Dievo link, kad gilint mumyse Dievo trokim, kuris bt stiprus postmis Tvo link. Š Šventosios Dvasios auksm mumyse ireikia psalm: „Mano siela itrokusi Dievo, gyvojo Dievo“ (Ps 41, 2–3), ilgisi Dievo, nes jau mes esame paragav dievikojo gyvenimo, mumyse gyvena Dievas. Ir Dievas, kai velgia ms irdis, pasta Šventosios Dvasios trokimus: ia yra vienas atitikmuo tarp to, ko mums nori Dievas, ir to, k mumyse vykdo Šventoji Dvasia, pagal Dievo vali.
Ir visa tai idant taptume panas Sn, kuriuos jis i anksto numat, tuos i anksto ir paskyr tapti panaius jo Snaus pavidal ( Rom 8, 29).
Dvasia yra duota mums per Sn. Btent per Snaus od gauname Šventj Dvasi; btent per Snaus auk mes gauname dievikj gyvenim, kuris yra gyvenimas Dvasioje: gyvasis vanduo – Šventosios Dvasios simbolis – itryks kartu su krauju i Kristaus ono; taigi per Krist gauname Šventj Dvasi, kuri mus pakelia Tvo link, darydama panaius Snaus paveiksl.
Ms irdis tampa gera irdimi, nes joje gyvena Šv. Trejyb. Mes negalime tiktis, kad ms irdis bt gera: tai Dvasia, kuri ateidama pas mus, atnea mums dievikj gyvenim ir j perkeiia, tokiu bdu, kad galtume itraukti i savo lobyno ger dalyk tiems, prie kuri artinams.
Tai yra tai, k ventoji Jzaus Teres padar savo gyvenime. Ji atlapojo savo ird visai dievikojo gyvenimo jgai, atjusiai j i Kristaus ir Šventosios Dvasios, kuri j kreip Dievo link ir i ios pilnos Dievo irdies itrauk dvasinio gyvenimo lobi visiems tiems, kurie jai buvo patikti, ir ateinanioms kartoms.
Brangios seserys, prisiminme viesi, visada aktuali ventosios Jzaus Teress asmenyb, – dukr iskirtinai mylt dievikosios Iminties, Dievo keliaunink, Karmelio reformuotoj, Ispanijos pasididiavim, Šventosios Banyios Švies, krikioni moter garb, didiai gerbiam visuotinje kultroje.
Ir ji nori toliau tsti kelion su Banyia iki laik pabaigos, kaip ji pati sak savo mirties patale: laikas keliauti. Drsi ir tvirta moteris kelyje, ji mums primena Banyios Kristaus Suadtins atvaizd, kuri aplenkia laik treiajame savo istorijos tkstantmetyje.
Jzaus Teres, kuri gerai painojo sunkumus, sutinkamus kelyje, mus kvieia keliauti su Dievu irdy. Tam, kad nukreipt teisinga linkme ir sustiprint ms vilt, duoda mums uduot, kuri buvo jos gyvenimo paslaptis ir misija: Kelkime savo vilgsn Krist ms gr, kad atsivert vis moni irdies durys. Taip Jzaus Teress spindintis Kristus bus savo Banyioje, moni Iganytojas, visatos ir istorijos centras.
Tad kelkime savo vilgsn Krist!
Tam, kad Banyios kelionje, kaip ir Teress kelionse, kurios prasiddavo i Avilos, Kristus bt Kelias, Tiesa ir Gyvenimas.
Kaip mums primena popieius Prancikus savo kalboje Jubiliejini Teress met atidarymo proga: „metas keliauti, eiti diaugsmo, maldos, brolybs, laiko, mums duoto malons laiko keliu! Eikime gyvenimo keliais sikib ventajai Teresei rank. Jos pdos visuomet veda pas Jz.“
Melskime Viepat tokio pat pasitikjimo, kok turjo ventoji Teres, kad atvertume savo irdis Šventosios Dvasios veikimui, kuri kyla i Jzaus ir ved pas Tv.
Taip tebna.
|